Rybie oko wrzesień

Rybie oko

Chciałbym pod tym tytułem w możliwie telegraficznym skrócie przekazać garść informacji z ostatnich wędkarskich wydarzeń i podsumować dobiegający ku końcowi tegoroczny sezon.

Ostatnie takie podsumowanie miało miejsce w czerwcu i dotyczyło imprez, które odbyły się w pierwszej połowie roku. Od tamtego czasu z cyklu GrandPrix rozegraliśmy jeszcze dwa turnieje, co już w tym momencie umożliwi nam podanie ostatecznych wyników.

Pierwsze zawody odbyły się zgodnie z planem 16 lipca nad j. Niepruszewskim. Pogoda nas wręcz rozpieszczała, co przełożyło się na fajną atmosferę i poniższe wyniki:

Miejsce w zawodach

X

4260

5p

Ostatnie zawody, zaplanowane na 20 sierpnia miały odbyć się nad jeziorem Radzyny, jednak wcześniejsze kataklizmy pogodowe uniemożliwiły nam swobodne dotarcie na miejsce. Dzięki czujności kolegów z Zarządu, którzy w porę zorientowali się w zaistniałej sytuacji postanowiliśmy odpowiednio wcześniej o zmianie miejsca ostatecznej rozgrywki i przygotowaliśmy do tego nasze jezioro w Rosnówku. Tutaj ogromne podziękowania należą się Kolegom Arkowi Siejce, Ryszardowi Milińskiemu, Krzysztofowi Siwko i Sławomirowi Kowalczykowi oraz wszystkim pozostałym, którzy spontanicznie i z zapałem zaangażowali się w prace związane z przygotowaniem odpowiedniej liczby stanowisk. Na pogodę również nie mogliśmy narzekać, co pozwoliło z dużym zadowoleniem ukończyć tegoroczne wędkarskie zmagania. Oto ich wyniki:

Miejsce w zawodach

X

2670

5p

Pełna ostateczna klasyfikacja Grand Prix sezonu 2017 w naszym Gminnym Kole Wędkarskim w Komornikach została przedstawiona na naszej stronie internetowej www.pzwkomorniki.pl do której systematycznego przeglądania zachęcam, a ścisła czołówka laureatów przedstawia się następująco:

Miejsce

Suma pkt

280p

205p

190p

160p

155p

Gratuluję i dziękuję wszystkim uczestnikom naszych poszczególnych zawodów wędkarskich. Gratuluję nie tylko wyników, ale przede wszystkim odwagi, zapału, chęci rywalizacji, pomysłu na ciekawe spędzenie czasu. Dziękuję za wspaniałe towarzystwo, oddaną adrenalinę, tryskający humor i wspaniałą zabawę.

Mam nadzieję, że w następnym sezonie również spotkamy się nad wodą, żeby kontynuować w ten sposób naszą ideę uprawiania sportu wędkarskiego.

Zapraszam też wszystkich zainteresowanych wędkarstwem w naszej gminie do kontaktu z nami poprzez naszą stronę www.pzwkomorniki.pl , media społecznościowe, czy osobiście w siedzibie Koła w Komornikach, ul. Staszica 30 lub telefonicznie pod nr 601736241.

Staramy się organizować nie tylko podstawowe zawody wędkarskie, ale również konkursy dla dzieci i młodzieży w czerwcu, uczestniczymy w turniejach karpiowych, a przy naszym kole działa sekcja CarpTeam zrzeszająca amatorów połowu większych okazów. Można u nas zdawać na kartę wędkarską, opłacić zezwolenia na wędkowanie na jeziorach WPN i dowiedzieć się wielu ciekawych oraz bieżących rzeczy z wędkarstwem związanych.

Właśnie z cyklu dodatkowych zawodów wędkarskich w tym roku zorganizowaliśmy po raz kolejny w miesiącu czerwcu młodzieżowy festyn wędkarski. Impreza cieszyła się ogromnym powodzeniem i odbiła się szerokim echem wśród mieszkańców, dlatego jeszcze raz chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w jej zorganizowanie, oraz sponsorom na czele z właścicielami sklepu wędkarskiego firmy Jaxon w Skórzewie, ul. Malwowa 160 w osobach Kol. Andrzeja Podeszwa i Przemysława Chmielewskiego.

Osobne podziękowania kieruję też na ręce naszego kolegi radnego powiatowego Mirosława Wielocha, który dodatkowo zaszczycił nas swoją obecnością podczas trwania imprezy fundując jednocześnie dodatkowe nagrody i okolicznościowe puchary.

Delegacja wędkarzy naszego koła brała w tym roku udział w specjalnych dwudniowych zawodach na zbiorniku w Rostarzewie organizowanych przez Rejon PZW Nr2 Poznań Wilda. Ogółem startowało sześć sześcioosobowych drużyn, które w sumie złowiły w trakcie tych zawodów ponad 260kg ryb z gatunku karpia, amura i jesiotra. Nasza drużyna zajęła drugie miejsce w klasyfikacji drużynowej, a w indywidualnej również drugie miejsce zajął Kol. Paweł Miliński. Jak widać po naszych osiągnięciach do najgorszych nie należymy i mamy się czym pochwalić, tym bardziej, że nie jest to nasze pierwsze tego typu podium.

Na zakończenie jeszcze krótka informacja o dodatkowym pojedynku spinningistów, którzy spotkali się 3 września nad naszym j. Rosnowskim, wsiedli do łódek i postanowili sprawdzić, jakie drapieżniki pływają i żerują o tej porze w naszej wodzie. Okazało się, że całkiem sporo, bo co chwilę trzeba było ważyć przed wypuszczeniem z powrotem do wody kolejnego szczupaka lub okonia. Największego i najcięższego szczupaka udało się złowić Kol. Arkadiuszowi Siejce, który zwyciężając oficjalnie i definitywnie zamknął tegoroczny festiwal konkursów.

Do końca roku czeka nas jako Zarząd jeszcze kilka spotkań związanych z zagospodarowaniem jeziora. Mam tu na myśli akcje zarybieniowe, które odbywają się głównie późną jesienią, sprzątania brzegów czy naprawy pomostów. O przebiegu i rezultatach tych wydarzeń poinformujemy na bieżąco na fb i w kolejnym artykule Nowin Komornickich.